假以时日

【梗题】歌词十五题

◇歌词及其翻译均来源于网络
◇对歌词理解狭隘,请多包容
◇自取随意,如果有人想写并且写了的话能艾特一下我就更好啦

>

⒈ONE OK ROCK《Always coming back》

Some nights we fight we scream
有时候我们会对彼此怒吼也会争吵
We don't know what to do
我们不知道该怎么做
But I guess it's just the simple things
但我想这或许很简单
That people they go through
人们总能轻松面对

But another night the glimpse I see
而某个夜晚我不经意的一瞥
The real one and that's you
真实的你 那是你
And I know that nothing will stop me from standing up,我知道没什么能阻止我走向你
I can
我能
I'm always coming back to you
我总会回到你的身旁
You've got me till the end
自始至终我都属于你
I'm always coming back to you
我总会回到你的身旁
You keep pulling me here
你将我留在原地
I'm always coming back
而我总是回到你的身旁



2.Asher Book《Try 》

While you're running away to chase your dream
当你努力狂奔,追逐你的梦想
It's time for us to make a move cause we are asking one another to change
是时候迈出脚步为彼此而改变了

And maybe i'm not ready
或许我没准备好
But I'll try for your love
但我会争取你的爱
I can hide up above
我也可以选择逃避
I will try for your love
但我会为了你的爱而努力
We've been hiding enough
我们已经错过太久了

If i sing you a song, would you sing along?
如果我为你唱一首歌,你会跟着唱吗



3.Darin《Can't Stop Love》

Now I'm carried away because I've opened arms
此刻,我张开双臂激动无比
You're here to stay
你就在这里
Deep in my heart
在我内心深处
They said that we couldn't, but we did make it work
他们说过我们不可能,可是我们的确做到了
And nothing could stop us, not even two different worlds
没有什么能阻止我们,即使我们身处两个全然不同的世界

Whoever said that we could never hold on
谁曾说过我们不能长久
Do now know I found my star
他是不知道我找到了我的那颗星
Baby you are my star
宝贝,你就是那颗耀眼的明星
And now I'm happy I stood up for so long
此时,我高兴地久久站立
And baby this is where our story starts
宝贝,我们的故事由此开始



4.Linkin Park《Roads Untraveled》

Weep not for roads untraveled
不要因未走过的旅途而哭泣
Weep not for sights unseen
不要因未看到的风景而伤心

May your love never end and if you need a friend
愿你的爱永远不会结束,如果你想要个朋友……
there's a seat here along side me
我身旁的位子永远为你留着


5.Phillip Phillips《Gone, Gone, Gone》

If you need help, if you need help
只要你想要,只要你需要
Your hope dangling by a string
若你的希望仅悬于一线
I'll share in your suffering
我会分担你的苦难
To make you well, to make you well
只为你安好,只愿你安好

Give me reasons to believe
只要给我些理由让我相信
That you would do the same for me
你也同样的会为我奋不顾身
And I would do it for you, for you
那么我将会为你而战,为你而战

Baby I'm not moving on
亲爱的,我对你矢志不渝
I'll love you long after you're gone
即便你先我而逝,我也依然爱你
For you, for you
只是为你,仅是为你
You would never sleep alone
绝不让你孤独睡去



6.Blanc《Drops》

Lies go into the sea
谎言被海水淹没
Forgetting how to swim by myself
我忘记了我是如何独自游弋
I sink into your dream
淹没在你的梦里
What you feel spreads widely
在那里感官无限蔓延

A sad song that you wrote
你写的那首悲伤的歌
You don't know how the depth of it's sound
你不会知道它的声音如何深邃
Takes my brath
带走我的呼吸



7.SHY/The Chainsmokers《ALL WE KNOW 》

Fighting flames with fire
四射的火花
Hang onto burning wires
热浪中拥抱
We don't care anymore
我们再也不会在乎
Are we fading lovers?
我们是否爱已褪色
We keep wasting colors
我们肆意的挥霍
Maybe we should let this go
也许是时候放手

We're falling apart, still we hold together
我们分开了仍有紧紧联系
We've passed the end, so we chase forever
我们结束了只会互相追逐
Cause this is all we know
因为这些我们都知道
This feeling's all we know
这种感觉我们都知道




8.Galen Crew《Better Than a Fairy Tale》

Tell me a story
给我讲一个故事
Of heroes and battles
关于英雄和战争
Cause I wanna know what it's like
因为我想知道那是何种心情
To fight for something I believe in
为我所信仰的事物而战斗
With all that I've got
用我的所有
Cause right now I'm not
可现在我什么都不是
I only wake up in my dreams
我只在梦中醒来
Been sleeping all day long
整日浑浑噩噩

So tell me a story
那么,给我讲个故事吧
Of lovers and heartache
关于爱和悲叹的
Cause I wanna know what it's like
因为我想知道那是什么感觉
To give it all away for someone that I'd die for
给这一切已经与我生死相隔的人们
Someone who makes it all worthwhile
有人让这一切有了价值

Someday I'll tell you my story
终有一天我会告诉你我的故事
Of triumph and tears
关于胜利和泪水,
How I conquered my fears
我是如何征服我的恐惧




9.Twinbed《Trouble I'm In》

I wanna feel your touch
我想要去感受你的触摸
It's burning me like an ember
我就像余烬在暗火焚烧
Pretending is not enough
表面平静,却无法遮掩心中炙烫
I wanna feel lost together
我想和你一起燃烧成灰烬,飘舞
So I'm giving in
所以我心屈服

You are you are, just one last time again
你是,你是我的最初也是最终
You are you are, you are the trouble I'm in
你是你是,你就是我的苦思冥想




10.The Chainsmokers/Coldplay《Something Just Like This 》

I've been reading books of old
我阅尽古籍
The legends and the myths
那些古老传说和神话

And clearly I don't see myself upon that list
显然我并不属于这一流
But she said, where'd you wanna go?
她说,你的出路又在何处?
How much you wanna risk?
你又敢赌上多少,冒多大风险?

I'm not looking for somebody
我寻觅的并非是那些
With some superhuman gifts
有着超出凡人天赋的人
Some superhero
那些超级英雄
Some fairytale bliss
那些童话寓言的天赐之福
Just something I can turn to
仅仅是那些我力所能及的事
Somebody I can kiss
我能吻到的人
I want something just like this
我想要的仅此而已




11.Walk off the Earth《Home We'll Go》

Don't let your head hang low
不要再垂头丧气了
You've seen the darkest skies I know
我知道你已见过最黑暗的天空
Let your heart run child like horses in the wild
拿出你孩子气的一面   像奔跑的野马
So take my hand and home we'll go
所以牵上我的手,一起回家吧

The sun it glows like gold
太阳闪耀着金色的光芒
Feeling warm as a burning coal
像燃烧的篝火一般温暖
Let your soul shine bright like diamonds in the sky
让你的灵魂想钻石一般闪耀在天际
So take my hand and home we'll go
所以牵上我的手,一起回家吧



12.Electus/ILLENIUM《Without You 》

I feel you
我感到你
Shutting down
停了下来
After we've had one too many
在我们有了太多的
Of these talks
这些对话
You say you wanna stay
你对我说你想要留下
But I know you'd rather get up and walk away
但我知道你宁愿起身离去

I'm not ready
我还没有准备好
To let this go
迎接这件事的发生
We've come too far
我们越行越远

And I won't ask you to stay
我不会再叫你留下来
But promise well be okay
而是承诺我会很好
Running out of time
光阴流逝
I'll let you clear your mind
我会让你明白你的真心
I just hope you can find a way
我只是希望你能找到真正的你




13.Alan Walker《Sing Me to Sleep》

Wait a second, let me catch my breath
等等,让我停下来缓缓气
Remind me how it feels to hear your voice
我回忆起听到你的声音是怎样的感觉
Your lips are movin', I can't hear a thing
你嘴唇张张合合,我却听不到任何声音
Livin' life as if we had a choice
生活好像给了我们选择

Remember me, no time cannot erase
别忘记我,没有时间无法抹去的东西
I can hear your whispers in my mind
我能听到你在我的脑海中低语
I've become what you cannot embrace
我成为了你无法拥抱的人
Our memory will be my lullaby
我们的回忆将变成我的摇篮曲
Sing me to sleep now
现在让我在歌声中入睡



14.A Great Big World《Say Something》

Say something  I'm giving up on you
不打算挽留我吗?我正踏上和你分开的道路
I'll be the one  if you want me to
尽管,你一招手我就会回头
Anywhere  I would've followed you
尽管,我一直追随,在你左右

Say something  I'm giving up on you
不打算挽留我吗?我正踏上和你分开的道路
And I am feeling so small
我在你的世界里越来越渺小
It was over my head
你充斥着我的脑海
I know nothing at all
使我手足无措
And I will stumble and fall
蹒跚着,我爬起又跌倒
I'm still learning to love
我学习如何爱你
Just starting to crawl
尽管开始迈出第一步

You're the one that I love
心里明明爱你
And I'm saying goodbye
嘴上却说着再见



15.David Archuleta《Your Eyes Don't Lie》

You know we can't give it up
你知道我们不能放弃
Now that I'ma lookin' at you I can see
现在我看着你可以看见
I can see it in your eyes
我能从你眼里看见它
You feel the same about us as I
关于我们你和我感觉一样
There is no way the truth can be disguised
没有办法可以掩盖真相

You're still in love with me
你还爱我
You were never really out of love with me
你从来没有想离开我的爱

Your eyes don't lie
你的眼睛不会撒谎



>

评论
热度(41)

© 月球引力 | Powered by LOFTER